Positiivisuus on asenne kysymys

Sunnuntai iltana sain viestin, että työntekijä jää sairauslomalle. Mistä tuuraaja? No listalla on ihmisiä, jotka ovat ilmoittaneet halukkuutensa tehdä keikkoja. Luuri käteen ja soittamaan.

Ensimmäinen jolle soitin, alkoi valittamaan, että hänen vakituinen asiakkaansa painostaa häntä tekemään pidempää päivää ja kaikki on muutenkin päin ties mitä.

Tänään tarkistin asiakkaan tilauksen ja kerroin positiiviset uutiset työntekijälle. Alkuun hän oli turhautunut ja uhkaili irtisanomisella, koska töitä ei ole tarpeeksi. Kun sitten väänsin rautalankaan suuren hymyn ja kerroin positiiviset uutiset, hän olikin tyytyväinen. Hän oikein innostui kun kerroin, että työpäivien määrä ei ollut vakio, vaan tunnit/viikko. Tunnit sai suunnitella viikolle kuten parhaaksi näki yhdessä asiakkaan kanssa. Pian kuitenkin tuli uusi soitto, asiakas ei ollutkaan tyytyväinen.

Jäin miettimään tätä…. Lopputuleman on että miten viestin vie. Siinä meillä onkin paljon harjoittelemista. On osattava lukea vastapelaajaa ja katsottava oikea tapa tarjota hyvä uutinen hänelle. Huomasin lupautuneeni lopulta kertomaan asiakkaalle hyvät uutiset. Taskuun tartuu kieppi rautalankaa ja positiivinen asenne. Hymy ja aikaa kuunnella ihmistä, jonka elinpiiri on rajoittunut seinien sisälle 24/7. Joskus on hyvä muistutella että asetu itse asiakkaan asemaan

Kommentoi



Ei kommentteja.

Muista kirjautuminen
Unohtuiko salasana?
Luo oma blogi  Seuraava blogi